Arbejder du professionelt med kommunikation, arbejder du sandsynlig også med sociale medier.
Sociale medier er en integreret del af de fleste menneskers hverdag, og i det digitale landskab udvikler tingene sig hurtigt. Det er ikke længere nok blot at have et følgermål eller poste et par gange om ugen. Derfor skal du være strategisk i din tilstedeværelse på de sociale medier. Du skal skabe for en værdifuld tilstedeværelse, der understøtter dine forretningsmål. Det gør du med en operationel og stærk social medie strategi
- Det er din plan for, hvad du vil sige ... og hvorfor
Hvad er en social medie strategi?
Kort og godt: En social medie strategi er en gennemarbejdet plan, der definerer, hvordan du kommunikerer med dine målgrupper på de forskellige sociale platforme.
Det handler ikke blot om at få en stor følgerskare. Det handler om at skabe en brandfortælling på målgruppens præmis. En social medie strategi er dit et vejkort, der styrer dig i den rigtige retning, så du altid har et formål med det, du poster på dine kanaler.
En god strategi understøtter dine overordnede forretningsmål ved at definere dine målgrupper, formål og målsætning ved at være til stede. Med en veludviklet strategi sikrer du, at budskaber trænger igennem og skaber reel værdi for både dine følgere og din bundlinje.
- Skab overblik og læg en plan, der virker i praksis
Sådan hjælper jeg dig
Når jeg arbejder med at skabe en social medie strategi for virksomheder. Sociale medier ændrer sig hele tiden, og derfor skal den social medie strategi, vi skaber, kunne holde til et mediebillede i konstant forandring. På den måde sikrer vi os, at vi ikke bare genererer overfladisk opmærksomhed, men opbygger loyalitet og skaber en dybere forbindelser til dine følgere gennem community management og building.
Min metode inkluderer:
- Skræddersyet social medie strategistrategi:
Vi udarbejder en målrettet plan, der matcher din virksomheds unikke mål og behov. - Målgruppe:
Vi laver en dybdegående analyse af dine kernemålgrupper. - Værdibaseret indhold:
Vi laver en kortlægning af relevante taktikker og emner, så du er strategisk i produktionen af indhold. Dit indhold skal bygge stærke relationer og engagere din specifikke målgruppe. - Community management:
Vi lægger en strategi for opbygningen af en engageret og loyal følgerskare. Virksomheder der arbejder strategisk med community skaber vedvarende tillid til deres brand - Effektmåling og analyse:
Vi laver en plan for løbende evaluering og optimering af dine indsatser for at sikre, at du fortsat er på rette vej. - Årshjul for indhold:
Vi kigger på temaer, der er hen over året, så du er på forkant med, hvad du skal kommunikere hvornår. - Content plan:
Vi skaber sammen en content plan ud fra din social medie strategi, som gør, at du har et overblik over det, der skal online. - Redaktionsmøder:
Månedlige møder hvor vi sikrer sammenhæng og høj kvalitet i din løbende kommunikation.
Jeg har en holistiske tilgang til arbejdet med sociale medier.
Jeg mener, at din tilstedeværelse på sociale medier skal være en del af et større arbejde. Derfor vil du opleve, at mit blik på sociale medier tager afsæt i 360-graders kommunikation og branding af dig/din virksomhed.
- Det handler ikke om at være alle steder, men de rigtige steder
Hvilke sociale medier skal du arbejde med?
Jeg hjælper dig med at prioritere og udnytte de mest relevante platforme, så du når din målgruppe effektivt.
Når du vælger et socialt medie, skal du være klar til at være aktiv dér. Ellers kan du lige så godt lade være. Virksomheder har meget forskellige ressourcer afsat til sociale medier, og derfor findes der ikke ét entydigt svar på, hvilke og hvor mange medier du bør bruge. Men oversigten herunder kan hjælpe dig med at træffe strategiske valg – og fravalg – af kanaler:
- LinkedIn:
Skab stærke professionelle netværk og styrk din B2B-kommunikation med en målrettet tilgang. - Facebook:
Det er næsten sikkert og vist, at du bør være til stede på Facebook. Selvom mange de seneste år har talt om en dalende profil, er Facebook fortsat uden sammenligning verdens største sociale medie. - Instagram:
Udnyt visuel storytelling og engager dit publikum med autentisk og værdifuldt indhold. - TikTok:
Nå en yngre målgruppe med kreativ og målrettet kommunikation, der skiller sig ud. - YouTube:
Her kan du skabe indhold, der går i dybden. Mens øvrige platforme fokuserer på korte videoer, kan du på YouTube arbejde med længere formater. - Pinterest:
Dette medie er især godt til dig, der tilbyder længere artikler eller guides inden for dit område. Brug Pinterest til at drive trafik og inspirere din målgruppe.
Metas platforme (Facebook, Instagram, Messenger og WhatsApp) er fortsat blandt de største sociale platforme globalt.
- Hvad vil du sige?
Få hjælp til at lægge en effektiv og målrettet social medie strategi
Jeg tilbyder omfattende rådgivning og sparring, der sikrer, at din strategi for sociale medier er både effektiv og tilpasset dine specifikke behov.
Uanset om det er gennem oplæg, workshops eller webinarer, er mit mål at styrke din digitale tilstedeværelse og skabe engagement, der omsættes til konkrete resultater. Jeg kan træde ind, der hvor du har brug for det – uanset om du ikke har erfaringen med sociale medier eller du er professionel.
Book et møde
Lad os tage et uforpligtende kaffe-møde, hvor du kan finde ud af, om jeg kan hjælpe dig og din organisation.
Skriv til mig en mail (hej@monalouisa.dk) eller giv mig et kald (+45 26 20 15 09), så finder vi ud af det.
- Læs også mere om
Få en kommunikationsstrategi med retning, overblik og klare prioriteringer.
Læg en plan for jeres indhold, kanaler og mål – så I bliver relevante.
Fra idé til eksekvering: Jeg hjælper med at udvikle kampagner, der virker.