Hvordan reagerer du, når stormen rammer – og alle kigger på dig?
En krise kommer sjældent belejligt. Den opstår pludseligt, vokser hurtigt og efterlader ofte både ansatte og omverden i tvivl, vrede eller frygt.
Uanset om det er kritik i pressen, shitstorms på sociale medier, interne fejl eller eksterne hændelser, er din kommunikation afgørende for, hvor længe krisen varer, og hvordan omdømmet står tilbage efter krisen
- Du kan ikke kontrollere krisen – men du kan styre din respons
Forberedelse, overblik og ro gør hele forskellen
Ingen organisationer er immune over for kriser. Men dem, der klarer sig bedst igennem, har forberedt sig. De har tænkt scenarier igennem, defineret roller og ved, hvordan de kommunikerer hurtigt, klart og troværdigt, når det gælder.
Kurset her giver dig redskaberne til at handle og kommunikere professionelt under pres – og styrke din position før, under og efter krisen.
- Lær at fremstå ansvarlig, klar og troværdig – også når det er svært
Kommunikér professionelt under pres
Du får redskaber til at formulere budskaber, lave klare udmeldinger og undgå klassiske fejl.
Vi gennemgår de kommunikationsvalg, der enten kan dæmpe eller eskalere en situation, og du lærer at arbejde med budskaber, der skaber tryghed og viser lederskab.
På workshoppen arbejder vi med cases og/eller jeres egne scenarier. Du får et enkelt, men effektivt beredskab, du kan tilpasse til dine behov: rollefordeling, godkendelsesprocedurer, statements, Q&A og kontaktplaner. Alt det, der gør dig klar – både internt og eksternt.
- Workshoppen tilpasses din virkelighed
Forskellige formater til forskellige behov
Workshop (3–5 timer):
Øvelser, dialog og arbejde med egne eller hypotetiske cases
Webinar (1 time):
Grundlæggende introduktion til krisekommunikationens byggesten
Oplæg (20–45 min):
Et inspirerende indspark til temadag, bestyrelse eller konference
- For hvem?
Kurset er relevant for dig, der har ansvar i krisesituationer
Kurset henvender sig bl.a. til:
- Kommunikations- og presseansvarlige
- Direktører og ledere
- HR og arbejdsmiljø
- Organisationer med borger-, kunde- eller medlemshenvendelser
- Alle med ansvar for tillid, troværdighed og kommunikation i kritiske situationer
Har I allerede en krise i horisonten?
Så lad os tage snakken nu – før stormen bryder ud.
Ring på +45 26 20 15 09 hvis du har brug for hurtig sparring.
Eller tag fat i mig, hvis I vil være på forkant med kommende risici og mediestorme.